...
Socializačná senzorimotor-arteterapeutická skupinka pre predškolákov:
Terapeutická sociálizačná skupina pre deti v predškolskom veku je špeciálne navrhnutý program, ktorý sa zameriava na podporu detí vo veku od 3 do 6 rokov v rozvoji ich sociálnych, emocionálnych a komunikačných schopností. Skupina prebieha v prostredí, kde sa deti majú možnosť interagovať s rovesníkmi pod vedením skúsených detských psychológov a terapeutov. Prostredníctvom senzorimotorických a arteterapeutických aktivít a hier, neuromotorických cvičení, dramatických aktivít a skupinových socio-psychologických aktivít deti nielenže získavajú nové zručnosti, zrejú vo všetkých oblastiach predškolského vývinu,, ale sa aj učia lepšie porozumieť svojim emóciám a pocitom v láskavom prostredí skupiny rovesníkov.
Cieľom skupiny je pomôcť deťom naučiť sa efektívne komunikovať, riešiť konflikty, vyjadrovať svoje pocity a pracovať na rozvoji empatie a vnímavosti k sebe samým ako aj k svojim rovesníkom. Tieto aktivity sú navrhnuté tak, aby podporovali sebavedomie detí, učili ich spolupracovať v skupine, a zároveň im pomáhali pri adaptácii na nové sociálne situácie. Program je vhodný pre deti, ktoré potrebujú podporu pri rozvoji interpersonálnych zručností, alebo ktoré čelili ťažkostiam pri adaptácii na školské prostredie, kolektív alebo rodinné zmeny.
Podporné, repšektujúce a bezpečné prostredie skupiny umožňuje deťom objavovať svoje silné stránky a rozvíjať pozitívne vzory správania, ktoré im pomôžu pri ďalšom raste a zdravom dozrievaníí. Program zároveň umožňuje rodičom získať užitočné informácie a odporúčania, ako podporiť rozvoj svojho dieťaťa v každodennom živote, či v prostredí výchovno-vzdelávacích zariadení.
Podporná skupinka pre teenageorv a adolescentov:
Podporná skupina pre teenagerov a adolescentov s rôznymi ťažkosťami je program určený mladým ľuďom, ktorí čelia rôznym výzvam v oblasti sociálnych zručností, emocionálnej stability a medziľudských vzťahov. Skupina ponúka bezpečné a podporujúce prostredie, kde sa tínedžeri môžu otvoriť, pracovať na svojich problémoch a získavať nové nástroje na zlepšenie svojho správania, sebavedomia a schopnosti zvládať stresové situácie.
Program sa zameriava na rozvoj komunikačných zručností, empatie, schopnosti riešiť konflikty, zodpovednosti a sebakontroly. Cieľom skupiny je pomôcť mladým ľuďom lepšie porozumieť svojim emóciám, zlepšiť vzťahy s rovesníkmi i rodinou a naučiť sa efektívne zvládať náročné situácie, ktoré sú často súčasťou dospievania. Prostredníctvom skupinových diskusií, hier, cvičení a terapeutických aktivít, teenageri získajú potrebné nástroje na rozvoj osobnej vyrovnanosti a zvládanie stresu.
Podporná skupina je vhodná pre teenagerov a adolescentov, ktorí sa cítia osamelo, majú problémy s adaptáciou v kolektíve, čelia záťažovým situáciám ako sú problémy v škole, rodine, alebo s identitou. Program poskytuje mladým ľuďom príležitosť vytvoriť si nové priateľstvá, naučiť sa spolupracovať v skupine a získať podporu od svojich rovesníkov i odborníkov.
Skupina je vedená skúsenými psychológmi a terapeutmi, ktorí pomáhajú mladým ľuďom v ich osobnom raste a pri riešení problémov, s ktorými sa stretávajú počas dospievania. Program zároveň ponúka rodičom cenné rady a podporu pri výchove a práci s teenagermi a adolescentmi, ktorí sa potýkajú s rôznymi výzvami v procese dospievania.
Skupinka na podporu školskej zrelosti pre predškolákov:
Skupina pre deti v predškolskom veku na podporu školskej zrelosti je špeciálne navrhnutý program, ktorý sa zameriava na prípravu detí, na vstup do základnej školy. Program je určený deťom vo veku 5 až 7 rokov, ktoré potrebujú získať potrebné zručnosti a vedomosti na zvládanie školských požiadaviek. V bezpečnom a podpornom prostredí deti rozvíjajú svoju pozornosť, pamäť, neuromotoriku, hrubú a jemnú motoriku, grafomotoriku, rytmiku, všeobecné predškolské vedomosti, predčitateľské a matematické zručnosti, a zároveň sa učia pravidlám správania v školskom kolektíve.
Aktivity v skupinke sú navrhnuté tak, aby podporili rozvoj sebadisciplíny, organizácie, spolupráce a zodpovednosti, ktoré sú nevyhnutné pre úspešný školský štart. Prostredníctvom rôznych hier, úloh a cvičení, založených na poznatkoch z neurovývinových terapií (bilaterálna integrácia, neurovývinová-stimulácia, Handle, INPP) a metodike Dr.Sindelar, sa deti učia správnemu využívaniu času, zlepšujú svoju schopnosť sústrediť sa a riešiť problémy, čím sa pripravujú na školské výzvy. Dôležitým aspektom je aj podpora rozvoja sociálnych zručností, ktoré deťom pomôžu lepšie sa orientovať v školskom prostredí a vyrovnávať sa s novými situáciami.
Program poskytuje nielen podporu deťom, ale aj rodičom, ktorí sa dozvedia, ako môžu doma podporiť školskú pripravenosť svojich detí a pripraviť ich na úspešný začiatok školy a podporiť zdravú adaptáciu na akademické prostredie. Naším cieľom je pomôcť deťom získať potrebné návyky, ktoré im umožnia sebavedomo vykročiť do školskej fázy života.